Coolshop er en af nordens største e-handels virksomheder. Coolshop var et sted jeg havde drømt om at arbejde siden jeg startede med at læse, da jeg altid havde set op til Coolshop. desværre viste det sig dog bare at være et cool image udadtil.
Jeg blev efter 3 korte måneder hos Coolshop fritstillet (Læs historien nederst på denne side). Dette var jeg selvfølgelig mega skuffet over, da jeg som nævnt, altid havde drømt om at arbejde der.
Heldigvis, ser jeg på tingene meget optimistisk og det viste sig at være positivt, for allerede 14 dage efter min fritstilling, havde jeg landet et job hos Saphe. Som allerede fra dag 1 viste sig fra en meget bedre side.
Jeg nåede ikke at bidrage med det store hos Coolshop.
Jeg havde mange koncepter designet og klar til implementering, men de blev ikke vægtet højt nok i udviklingen.
Et optimeret og redesignet B2B kundeoprettelsesflow på deres B2B side entertainment-trading.com, som skulle hjælpe B2B sælgerne til at have mindre ligegyldig kontakt til de virksomheder der ville være kunder.
Derudover designede jeg en visuel indikator i mini carten og upsale popuppen på coolshop.dk, som viste brugeren, hvor meget de manglede, for at opnå fri fragt, for at hæve kurv størrelsen og mindske tab på forsendelse af for små pakker.
Selvom jeg ikke havde den længste karriere hos Coolshop, er jeg faktisk glad for, at Coolshop stoppede samarbejdet.
Selvom de nok selv mener, at de går meget ind for, hvad der er bedst for brugeren, vil jeg ikke mene, at Coolshops UX maturity level er markant højt og det er ikke noget der kommer til at ændre sig på kort sigt, i min optik.
Så vil du være UX Designer hos Coolshop, vil jeg ikke råde dig til at tage stillingen, men du vil jo nok tænke, at det er nemt for en person der er blevet fritstillet at sige. Vil du have en dybere forklaring, er du velkommen til at skrive en mail. Find den nederst på siden.