Tilbage til portfolio

App Store / Play Store banners

App-ikon og visuelle elementer

Jeg har designet app-ikonet, så det afspejler brandets identitet, samtidig med at det er letgenkendeligt på tværs af platforme.

App Store / Play Store banners
·Saphe·Grafisk design

Jeg har designet app-ikonet, så det afspejler brandets identitet, samtidig med at det er letgenkendeligt på tværs af platforme.

App-ikon

Processen handlede om at finde den perfekte balance - brandets identitet skulle skinne igennem, men ikonet skulle også være letgenkendeligt selv i thumbnail-størrelse. Ingen fancy detaljer der forsvinder på 60x60 pixels.

App icon

Kommunikerer instant

Appens funktion er tydelig ved første øjekast

Fungerer overalt

På alle baggrunde - lys, mørk, farvet

Står skarpt

Fra iPhone SE til iPad Pro

Får folk til at trykke

Skiller sig ud blandt konkurrenterne

Visuelle elementer

App Store og Google Play screenshots er ikke bare billeder - de er din pitch. Du har 2-3 sekunder til at overbevise brugeren om at scrolle videre i stedet for at swipe væk.

Strategien

Engagerende layouts

Eye-candy der faktisk informerer

Læsbar typografi

Selv på en telefon i sollys

Klar værdi

"Hvad får jeg ud af det?" besvaret med det samme

App Store screenshot 1
App Store screenshot 2
App Store screenshot 3
App Store screenshot 4
App Store screenshot 5
App Store screenshot 6

Læring

At designe til app stores er en helt anden disciplin end at designe selve appen. I appen har du kontrol, brugeren er committed. I app storen kæmper du om opmærksomhed. Brugeren sammenligner dig med 10 andre apps samtidig, og de swiper hurtigt.

Jeg lærte at tænke i "pitch mode". Første screenshot skal sælge kerneværdien. Ikke den fedeste feature, ikke det smukkeste UI - bare den ene ting der får folk til at tænke "det her løser mit problem". App-ikonet skal kommunikere formål på 60x60 pixels. Og screenshots skal være læsbare på en telefon i butikken, ikke kun på min 27" skærm.

App DesignApp StoreGoogle PlayIcon Design